Viktminskning

En vecka av två veckor har gått med Nutrilettdieten. Det har varit en väldigt intressant vecka, känslorna och humöret (psyket) har åkt bergochdalbana!


Första dagen var det inga problem alls, det kändes som att jag skulle fixa detta hur enkelt som helst. Men så kom andra dagen och den var den "värsta" dagen i mitt liv (självklart inte! men det är så man säger!). Andra dagen kunde jag gråta för ingenting, hade konstant illamående, hundrig hela tiden, ont i huvudet, hade ingen energi till något annat än att ligga i soffan och halvsova hela dagen. Den dagen var inte rolig alls. Men efter den dagen blev det bara lättare och lättare igen, hungern fanns ju fortfarande där men den kan man ju ändå inte göra något åt när man går på så få kalorier/dag (ca 555 kcal).
Har dock inte bara ätit dessa shakes! Började äta riktig frukost dag tre, havregrynsgröt med russin i och till detta ett knäckebröd med keso och tomatskiva. Men resten av dagarna har jag druckit shakes. En och annan apelsin och eller äpple har ju slinkit i också.

I torsdags bjöds vi på middag hos mamma och pappa och då åt jag liten portion med riktig mat och även igår, lördag, när vi bjöds på middag hos nisses mormor och morfar, då tog jag också en liten portion plus julmust och en liten kaka. Igår tog jag mig även några godisar. Så jag har ju inte bara levt på dessa shakes som jag trodde jag skulle göra från början. Kan man kalla det fusk? Både Ja och Nej.
Det står i broschyren man fick med till Nutrilett att man ska undvika för hård fysisk aktivitet och det har jag verkligen inte gjort! Har tränat på mer än vad jag brukar, dumt nog. Tränat 5 ggr denna veckan med flera pass varje gång, det är inte att ta det lugnt med den fysiska aktiviteten. Så i mitt fall så gör det nog inte så mycket att jag nu har "fuskat". Sen är jag inte alls överviktig så jag "behöver" inte följa detta till punkt och pricka..
Varför kände jag att jag var tvungen att förklara mig?

Hur gick det med sötsuget och andra frestelser?
Jag är megaimponerad av mig själv och trodde inte att det skulle vara så enkelt att stå emot frestelser.. Har haft en godisskål och två chokladaskar framför mig på vardagsrumsbordet helt utan problem, hela veckan.
Det gäller att inte ta den första godisbiten, första kakan eller första glaset med sötdricka så klarar man det hur bra som helst!

Har druckit vatten hela veckan, jag som inte ens gillar vatten, tycker att det nu är helt okej!
Igår när jag slängde i mig några godisbitar så satt jag och tänkte på kesomackan ist. Godiset smakade inte alls! Helkonstigt och jag är ju så klart jätte glad över detta. Jag som har varit en riktig godisgris!!!

Så, hur har det nu gått denna veckan vad gäller vikten och måtten??
Jo, här har ni resultatet på EN vecka:
  • 2,4 kg lättare!
  • -2 cm runt midjan
  • -1,5 cm vid navelhöjd.

Imorgon är det slut på mitt jullov och då börjar jag alltså skolan/praktiken igen.. Jag ska fortsätta med min shakediet i en vecka till. Får se hur de första dagarna går med bara shakes, om jag inte känner att det går så får jag helt enkelt börja med något riktigt mål mat. Men vi får se..
Man är alltid hungrigare i skolan/praktiken! Konstigt nog!

Puss & Kram

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback